Vill du leverera en exceptionell kundupplevelse?

Posted by Posti Messaging - 02 juni, 2020

Med tjänsten Unify får du en översikt över all din kommunikation och de processer som används för att designa och leverera kommunikationen i alla kanaler

Med Unify kan du

- digitalisera dina flöden på ett enkelt sätt
- samla och få överblick över alla dina kundutskick
- göra ändringar i din kommunikation på ett och samma ställe
- Förhandsgranska kommunikationen i respektive kanal innan det skickas till din kund

”I dag arbetar många bolag i silos, men med hjälp av Unify kan de olika avdelningarna enkelt samarbeta kring kundkommunikation, oavsett kanal, i ett och samma verktyg. Tjänsten ger möjlighet till ett smidigt godkännandeflöde av text och bild och du kan enkelt justera roller och rättigheter, det vill säga vilka som kan arbeta i verktyget och vad de ska ha tillgång till” säger Ola Forsberg produktchef på Posti Messaging.

Conversational Messagings – Convo!

Convo är en kanal som skickar HTML5- vilket blir en responsiv personlig webbsida. Bäraren budskapet är ett SMS eller e-post  med en personlig länk. När mottagaren klickar på länken kommer hen till sin landningssida-sida där autentisering kan ske med hjälp av t.ex. BankID.

Med Convo

- Får mottagaren en personlig länk till sin dynamiska landningssida
- Möjliggör du interaktivitet och dialog med dina kunder
- kan mottagaren logga in  via BankID för att bl.a. säkerställa att rätt meddelande når rätt person
- kan du mäta öppningsgrad och klickfrekvens
- kan du skicka din faktura digitalt - Webbfaktura

Convo kan t.ex. användas för att skicka ut så kallade ”soft reminders” som en del i att förbättra kundupplevelsen. Ett annat use case är digitala kallelser där Convo passar utmärkt som kanal då även identifieringen säkerställs med BankID, så att ingen obehörig kan få tillgång till tex en kallelse till ett läkarbesök. Eller varför inte börja skicka dina fakturor digitalt!

Bli mer effektiv och få en bättre överblick över din kommunikation

Unify är en webbaserad ”self-service” portal som ger dig tillgång till all kommunikation, dvs alla meddelanden som skickas till kunderna, oavsett från vilken avdelning på företaget, kan synliggöras i portalen. Enkelt uttryckt, kan tjänsten beskrivas som ett mallhanteringsverktyg. Syftet är att företagen lätt ska kunna ändra budskapet i sin kommunikation, få bättre kontroll över den och effektivt nå ut till sin kund oavsett om det skall skickas digitalt eller via post.

Företagen kan på så sätt förbättra sina interna processer och därmed ta ett helhetsgrepp över sin kommunikation. De får överblick över sina kundutskick, kan göra ändringar på ett och samma ställe för alla kanaler och det är lätt att se hur det ser ut innan det skickas till kund för att sedan godkänna kommunikationen. Företagen slipper lägga en change request – en långdragen och ofta tidskrävande process, som kräver godkännanden och tester.


Senaste bloggarna

Tips till bättre kommunikation och nöjdare kunder

read more

Vill du leverera en exceptionell kundupplevelse?

read more

Digitala kallelser – kortar ledtider och minskar dubbeljobb

read more