Varför gjorde vi en stor Kantar Sifo rapport?

Posted by Posti Messaging - 04 december, 2020

Via Posti Messaging skickar bl.a. försäkrings-, bank- och energisektorn samt sjukvården ut ungefär 30 miljoner meddelanden till konsumenter per månad. Allt ifrån kallelser, fakturor och ärendehandlingar tas emot av befolkningen via våra kanaler. Ca 50% av dessa är i digital form där mottagaren fått välja i vilket format de vill ha meddelandet.

Den stora omfattningen kundkommunikation vi hanterar åt företag och organisationer är viktig för samhället. Därför ansåg vi att det är oumbärligt att ta reda på vad mottagarna faktiskt tycker om alla den kundkommunikation som skickas. Syftet är att insikterna ska användas av företag och organisationen för en bättre insikt och förståelse i den kundkommunikation de skickar.

Totalt har vi frågat 2347 personer i Skandinavien hur de upplever de meddelanden som de mottar. Resultaten beskriver hur kundkommunikation i olika branscher upplevs och vilka förbättringsåtgärder i innehållet som finns.

Kunsumentundersökningen ”Utnyttja kraften i er kundkommunikation” ger oss insikt i vilka branscher som är bättre eller sämre på att förmedla information. Insikterna visar också att mottagarna skulle vilja ha kommunikationen i en annan kanal än vad de får den i idag. Vi ser också vilka kanaler man bör skicka olika typer av kommunikation i.

 

Rapporten släpper vi inom kort, för att inte missa den får du gärna anmäla intresse att motta den så fort den är släppt. Det gör du här.

 

 

Topics: kundkommunikation, Kantar/Sifo


Senaste bloggarna

Hur upplever kunderna de utskick de får? Rapport från SIFO Kantar

read more

Från Posti Messaging till Ropo Capital

read more

SKL Kommentus väljer Posti Messaging

read more