Tips till bättre kommunikation och nöjdare kunder

Posted by Posti Messaging - 25 juni, 2020

På Posti Messaging vet vi precis vad dina kunder tycker är irriterande med utskick som fakturor och informationsbrev, men vi vet också hur du undviker det. Här har vi listat våra bästa tips för bättre kundrelationer.

1. Utgå alltid från kunden
Du har ofta massor med data att utnyttja för att individanpassa utskick – använd det. Anpassade utskick som utgår från kunden innebär att du kan vara mer personlig och gör i förlängningen att du bygger en starkare relation till kunden.

2. Använd den kanal som ger bäst effekt
Allt fler konsumenter väljer mobilen först, men glöm inte bort att många fortfarande föredrar att få utskick i brevlådan. Bäst effekt får du helt enkelt med en omnikanalstrategi.

3. Skapa en sömlös kundresa
Dina kunder förväntar sig en lika enkel kundresa som när man shoppar på nätet, men många företag kämpar fortfarande med IT-system som gör att kunden behöver fylla i samma information flera gånger. Det lättaste, och billigaste, sättet att lösa detta är använda webbaserade formulär med förifyllda kunduppgifter.

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig med detta här



Senaste bloggarna

Tips till bättre kommunikation och nöjdare kunder

read more

Vill du leverera en exceptionell kundupplevelse?

read more

Digitala kallelser – kortar ledtider och minskar dubbeljobb

read more