Posti Messaging Summit 2019

Posted by Posti Messaging - 09 september, 2019

Kundupplevelser, user experience och digital konsumentkommunikation i focus på Posti Messaging Summit 2019!

Torsdagen den 5 september samlades vi på Historiska Museet för en eftermiddag med kundupplevelsen i centrum.

Vi lyssnade till Daniel Ewerman från Custellence som berättade om den moderna kundresan och Göran Adlén som pratade om framtida trender hos konsumenten. Historiska Museets guide visade oss hur vi kommunicerade när vi varken hade mobiltelefon, post eller ens ett vedertaget skrivspråk. 

Daniel Ewerman var tydlig med att kundcentrering är avgörande för att lyckas med sin kundresa. Den som förstår kunden bäst och kan översätta det i ett erbjudande blir en vinnare. När allt annat är lika är det kundupplevelsen som utgör skillnaden. Daniel var tydlig med att nöjda kunder är billigare än tåliga användare.

Digitaliserade obegripligheter är inte effektiviserande man måste som företag hitta och lösa rotorsaken när kundupplevelsen brister annars är risken stor att kunden väljer ett annat erbjudande menade Daniel.

Göran tog med oss på en framtidsspaning med titeln ”Säg JA till framtiden”. I ett raskt tempo avhandlade han tarmflora, depression, panikångest och hat. För att sedan konstatera att det är otrendigt att vara trendig och att vi alla i slutet av 2019 har druckit sellerijuice minst en gång.
Göran Adlén är sedan tjugo år tillbaka en av Sveriges mest prisbelönta föreläsare och trendspanare. Sedan år 2002 har han årligen släppt en trendrapport och omvärldsspaning som fått mycket uppmärksamhet.

Ladda ner material från eventet här

Besökarna fick möjlighet att se och prova på Postis tjänst Dynamisk konversation

Dynamisk konversation ger företag valmöjligheten att kommunicera i digitala, traditionella och i dynamiska kanaler med mer individanpassat kommunikation samt säkerställer att slutkunden lättare kan ta kontakt med avsändaren direkt. En dynamisk konversation underlättar för merförsäljning och bidrar till att informationen blir mer träffsäker. Det är en process som ändras allt eftersom, digitaliseras steg för steg och anpassas efter hur företagen och kunderna är redo.



Dynamisk konversation i Multikanal – digitalisering på företagens och
kundens villkor

Posti är specialister på kundkommunikation och framför allt multikanalkommunikation, men vi vet också att kunder idag är mer kräsna, mer digitala och efterfrågar större variation i kommunikationskanaler. Marknaden ändrar sig snabbt, men det betyder inte i alla lägen att konsumenter vill ha allting digitalt, det är just variationen man är ute efter.

Dynamisk konversation

Läs mer om Dynamic Conversation här

 

Topics: Messaging Summit, kundkommunikation


Senaste bloggarna

Tips till bättre kommunikation och nöjdare kunder

read more

Vill du leverera en exceptionell kundupplevelse?

read more

Digitala kallelser – kortar ledtider och minskar dubbeljobb

read more