Insurance summit 2019

Posted by Posti Messaging - 03 oktober, 2019

Posti Messanger var sponsor av Insurance Summit 2019 och pratade kring ”Hur skapar man en kundresa som får försäkringskunden att stanna?”

Vad efterfrågar framtidens försäkringskund och vad kan digitaliseringen göra för att möta denna efterfrågan? Tisdagen den 2 oktober samlades delar av den svenska försäkringsbranschen för att titta framåt och få mer information kring de utmaningar som väntar.

Vi står alla inför att kundernas behov förändras snabbt och att enkel och personlig kundupplevelse är  avgörande för att lyckas som företag. Flera talare berörde hur man som försäkringsbolag ska kunna bry sig om sina kunder på ett relevant sätt och via ett effektivt kundinsiktsarbete skapa kundvärde i en föränderlig omvärld? Det finns redan idag smarta tekniska lösningar som gör det möjligt att kunna arbeta med datadrivna insikter som förhindrar skador innan de uppstått. Man har då möjlighet att gå från att vara reaktiv till proaktiv i sin kommunikation med kunderna. 

Några av ämnena som deltagarna fick lyssna till:
- Omvärldstrender inom framtidens försäkringslandskap – hot och möjligheter
- Hur påverkar naturskaderiskerna försäkringsaffären i takt med att klimatet förändras?
- Hur kan stora organisationer bli innovativa genom ett inspirerande ledarskap?
- Vikten av kundfokus och innovationer inom försäkringsbranschen samt samarbetet med Insurtech

Posti Messanger var sponsor av Insurance Summit 2019 och pratade kring ”Hur skapar man en kundresa som får försäkringskunden att stanna?”

Kundresan blir allt viktigare då försäkringar från olika bolag blir allt mer lika. Varje kontaktillfälle mellan försäkringsbolaget och kunden måste tas till vara.

- Vad irriterar och hur får man kunden att stanna?
- Vad har kunden för upplevelse av de utskick som försäkringsbolagen gör i sina kundresor?

Det var några av de insikter som deltagarna fick ta del av när Carin Ramsin, Head of Sales och Katharina Döberl, Business Development Manager på Posti Messaging berättade om den undersökning som gjorts med Sifo Kantar.

Ladda ner rapporten "Messaging som bygger relationer" 

Topics: kundkommunikation


Senaste bloggarna

Tips till bättre kommunikation och nöjdare kunder

read more

Vill du leverera en exceptionell kundupplevelse?

read more

Digitala kallelser – kortar ledtider och minskar dubbeljobb

read more