Enklare betalningar och nöjdare kunder med Swish i din faktura

Posted by Posti Messaging - 16 december, 2020

16 miljoner företagsbetalningar per månad gjordes med Swish. Det säger Swish egna Kantar Sifo undersökning genomförd i september 2019*. Tjänsten har växt explosionsartat sedan starten och det har blivit en del av vår vardag.

4,6 miljoner svenskar använder appen varje vecka och 6,4 miljoner använder den varje månad. Tjänsten är betrodd, den fungerar och förenklar för konsumenter.

Bredden på typer av verksamhet har inte satt en gräns, det är bara en fråga om hur verksamheterna har adapterat tjänsten. Kultur, nöje och fritid står ut bland de tjänster som använder sig av Swish för att få betalningar från kunder. Vård och omsorg får andra platsen och informationsverksamhet den tredje.

Lätt att ge möjlighet till digitala betalningar i din pappersfaktura med Swish QR-kod

Oavsett om era kunder fått en digital faktura eller en fysisk faktura från oss så har de möjligheten att betala med Swish. Skickar ni fysiska fakturor till era kunder finns det enkla alternativ att digitalisera själva betalningsprocessen. Vi vet att 29% föredrar att betala med Swish online jämfört med 7% som föredrar en direktbetalning och därför är det en fördel för er att lägga till QR-koden. Ni får en förbättrad kundresa, snabbare betalningar och som i sin turleder till nöjdare kunder.

Läs här mer här om QR-koder till Swish i din faktura

Använder ni vår tjänst Convo! finns funktionalitet för mobila betalningar, både Swish, kort och BG/PG. I kombination med kundkommunikationslösningen Unify kan ni själva hantera alla era utskick oavsett kanal.

 

*Kantar Sifo på uppdrag av Swish 2019 

 

Topics: faktura, kundkommunikation, betallösning


Senaste bloggarna

Hur upplever kunderna de utskick de får? Rapport från SIFO Kantar

read more

Från Posti Messaging till Ropo Capital

read more

SKL Kommentus väljer Posti Messaging

read more